• Bài trích
  • Tìm hiểu năng lực tư duy – ngôn ngữ của trẻ em giai đoạn tiền học đường /

Tác giả CN Quách, Thị Bích Thủy.
Nhan đề Tìm hiểu năng lực tư duy – ngôn ngữ của trẻ em giai đoạn tiền học đường /Quách Thị Bích Thủy.
Thông tin xuất bản 2015
Mô tả vật lý tr. 73-80
Tùng thư Viện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
Tóm tắt Language and throught are clsely interrelated. Our research on the thought patterns of children aging from 3-5 shown through their language shows that children’s dominant thought pattern is an intuitive affective pattern, while their abstract thinking is just beginning to be formed. This can be seen in the emrging language of young children as their cognitive development goes through series of experiences with things, phenomena, nature of things, actions as well as state of humans being around them. An understanding of childern’s thought patterns reflected in their language us at this stage will help educators come up with appropriate measures to enhance young children’s language development before their school stage.
Đề mục chủ đề Năng lực ngôn ngữ--Nghiên cứu--TVĐHHN.
Thuật ngữ không kiểm soát Child language
Thuật ngữ không kiểm soát Intuitive
Thuật ngữ không kiểm soát Measures
Thuật ngữ không kiểm soát Năng lực tư duy ngôn ngữ
Thuật ngữ không kiểm soát Thinking pattern
Thuật ngữ không kiểm soát Language development
Thuật ngữ không kiểm soát Characteristics
Nguồn trích Ngôn ngữ.- 2015, Số 2 (309).
000 00000cab a2200000 a 4500
00137530
0022
00447994
008160304s2015 vm| vie
0091 0
0220 |a08667519
035|a1456380820
039|a20241129133556|bidtocn|c20160304145754|dngant|y20160304145754|zsvtt
0410 |avie
044|avm
1000 |aQuách, Thị Bích Thủy.
24510|aTìm hiểu năng lực tư duy – ngôn ngữ của trẻ em giai đoạn tiền học đường /|cQuách Thị Bích Thủy.
260|c2015
300|atr. 73-80
3620 |aSố 2 (2015).
4900 |aViện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
520|aLanguage and throught are clsely interrelated. Our research on the thought patterns of children aging from 3-5 shown through their language shows that children’s dominant thought pattern is an intuitive affective pattern, while their abstract thinking is just beginning to be formed. This can be seen in the emrging language of young children as their cognitive development goes through series of experiences with things, phenomena, nature of things, actions as well as state of humans being around them. An understanding of childern’s thought patterns reflected in their language us at this stage will help educators come up with appropriate measures to enhance young children’s language development before their school stage.
65017|aNăng lực ngôn ngữ|xNghiên cứu|2TVĐHHN.
6530 |aChild language
6530 |aIntuitive
6530 |aMeasures
6530 |aNăng lực tư duy ngôn ngữ
6530 |aThinking pattern
6530 |aLanguage development
6530 |aCharacteristics
773|tNgôn ngữ.|g2015, Số 2 (309).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào