Tác giả CN
| Quách, Thị Bích Thủy. |
Nhan đề
| Tìm hiểu năng lực tư duy – ngôn ngữ của trẻ em giai đoạn tiền học đường /Quách Thị Bích Thủy. |
Thông tin xuất bản
| 2015 |
Mô tả vật lý
| tr. 73-80 |
Tùng thư
| Viện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học. |
Tóm tắt
| Language and throught are clsely interrelated. Our research on the thought patterns of children aging from 3-5 shown through their language shows that children’s dominant thought pattern is an intuitive affective pattern, while their abstract thinking is just beginning to be formed. This can be seen in the emrging language of young children as their cognitive development goes through series of experiences with things, phenomena, nature of things, actions as well as state of humans being around them. An understanding of childern’s thought patterns reflected in their language us at this stage will help educators come up with appropriate measures to enhance young children’s language development before their school stage. |
Đề mục chủ đề
| Năng lực ngôn ngữ--Nghiên cứu--TVĐHHN. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Child language |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Intuitive |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Measures |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Năng lực tư duy ngôn ngữ |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Thinking pattern |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Language development |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Characteristics |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ.- 2015, Số 2 (309). |
|
000
| 00000cab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 37530 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 47994 |
---|
008 | 160304s2015 vm| vie |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | 0 |a08667519 |
---|
035 | |a1456380820 |
---|
039 | |a20241129133556|bidtocn|c20160304145754|dngant|y20160304145754|zsvtt |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aQuách, Thị Bích Thủy. |
---|
245 | 10|aTìm hiểu năng lực tư duy – ngôn ngữ của trẻ em giai đoạn tiền học đường /|cQuách Thị Bích Thủy. |
---|
260 | |c2015 |
---|
300 | |atr. 73-80 |
---|
362 | 0 |aSố 2 (2015). |
---|
490 | 0 |aViện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học. |
---|
520 | |aLanguage and throught are clsely interrelated. Our research on the thought patterns of children aging from 3-5 shown through their language shows that children’s dominant thought pattern is an intuitive affective pattern, while their abstract thinking is just beginning to be formed. This can be seen in the emrging language of young children as their cognitive development goes through series of experiences with things, phenomena, nature of things, actions as well as state of humans being around them. An understanding of childern’s thought patterns reflected in their language us at this stage will help educators come up with appropriate measures to enhance young children’s language development before their school stage. |
---|
650 | 17|aNăng lực ngôn ngữ|xNghiên cứu|2TVĐHHN. |
---|
653 | 0 |aChild language |
---|
653 | 0 |aIntuitive |
---|
653 | 0 |aMeasures |
---|
653 | 0 |aNăng lực tư duy ngôn ngữ |
---|
653 | 0 |aThinking pattern |
---|
653 | 0 |aLanguage development |
---|
653 | 0 |aCharacteristics |
---|
773 | |tNgôn ngữ.|g2015, Số 2 (309). |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|