Tác giả CN
| Nguyễn, Huỳnh Lâm. |
Nhan đề
| Một công cụ mới trong đánh giá năng lực dụng học =A new tool in pramatic competence /Nguyễn Huỳnh Lâm. |
Thông tin xuất bản
| 2015. |
Mô tả vật lý
| tr. 59- 66. |
Tùng thư
| Hội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
Tóm tắt
| This paper proposes that will modification, DCT could be used as a test of intercultural communicative and pragmatic competence. Traditional tools gave a sociocultural context and ask respondents to provide a speech act appopiate for the given situation. This tool (R-DCT) gives the researcher or evaluator an idea of the pramalinguistic repertoire of the respondents, allowing them to make indirect assumption aboutrespondents’ sociopramatic knowledge or sociolinguistic competence. We propose R-DCT as tools to assess intercultural communicative competence and pragmatic competence |
Thuật ngữ không kiểm soát
| DCT. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Intercultural communicative. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Pragmatic competence. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Tests. |
Nguồn trích
| Ngôn ngữ và đời sống- 2015, Số 7 (237). |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 37895 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 48371 |
---|
008 | 160328s2015 vm| a 000 0 vie d |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a08683409 |
---|
035 | |a1456394138 |
---|
039 | |a20241129092954|bidtocn|c|d|y20160328135336|zsvtt |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aNguyễn, Huỳnh Lâm. |
---|
245 | 10|aMột công cụ mới trong đánh giá năng lực dụng học =|bA new tool in pramatic competence /|cNguyễn Huỳnh Lâm. |
---|
260 | |c2015. |
---|
300 | |atr. 59- 66. |
---|
362 | 0 |aSố 7 (2015). |
---|
490 | 0 |aHội Ngôn ngữ học Việt Nam. |
---|
520 | |aThis paper proposes that will modification, DCT could be used as a test of intercultural communicative and pragmatic competence. Traditional tools gave a sociocultural context and ask respondents to provide a speech act appopiate for the given situation. This tool (R-DCT) gives the researcher or evaluator an idea of the pramalinguistic repertoire of the respondents, allowing them to make indirect assumption aboutrespondents’ sociopramatic knowledge or sociolinguistic competence. We propose R-DCT as tools to assess intercultural communicative competence and pragmatic competence |
---|
653 | 0 |aDCT. |
---|
653 | 0 |aIntercultural communicative. |
---|
653 | 0 |aPragmatic competence. |
---|
653 | 0 |aTests. |
---|
773 | |tNgôn ngữ và đời sống|g2015, Số 7 (237). |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
|
|
Không có liên kết tài liệu số nào