• Bài trích
  • Nhận thức của giáo viên Việt Nam về bài tập dự án như một phương pháp đánh giá quá trình học tập =

Tác giả CN Đào, Thị Bích Nguyên
Nhan đề Nhận thức của giáo viên Việt Nam về bài tập dự án như một phương pháp đánh giá quá trình học tập = Vietnamese teachers' perceptions of projects as an assessment tool / Đào Thị Bích Nguyên.
Thông tin xuất bản Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2018
Mô tả vật lý tr. 72-80
Tóm tắt As the masters of short stories both Alberto Moravia and Nguyen Huy Thiep have revealed a lot of common characteristics in finding out the circumstances full of surprises in human life that aim at creating the general, accurate and incisive images of mental nature, lifestyle and conception of life expressed by people in Italia and Vietnam. Both of the writers have done a fascinating mosaic by means of attractive plots, distinguishing speech types for population of different social classes, the solid and compact disposition, the system of typical characters uncovering the Italian and Vietnamese faculty of perceiving the existence. The stories selected and analysed in this writing are able to prove the creative literary and regional study concepts that are exposed masterfully. Although these concepts seem to be workaday, they disclose high philosophical ideas that could help their readers interrogate themselves and reflect upon life of theirs and of others. The strength in the creative works by Alberto Moravia and Nguyen Huy Thiep has escaped from ordinary words owing to the composed thoughts which stimulate the association of readers so that they can be aware of not only the common senses in their life but also the things causing them to lose their way. However, the romantic perception hidden in sneaking feelings and reasons of Italians and Vietnamese reveals itself behind these story – lines, that are imbued with vitality.
Tóm tắt Nghiên cứu nhằm mục đích mô tả tình hình thực tế của việc áp dụng bài tập dự án trong giáo trình Tiếng Anh thí điểm và tìm hiểu nhận thức của giáo viên đối với việc sử dụng bài tập dự án như một công cụ đánh giá cho quá trình học tập. Nghiên cứu sử dụng phương pháp định tính, với công cụ thu thập dữ liệu là phỏng vấn đối với giáo viên và quan sát lớp học. Kết quả của nghiên cứu chỉ ra rằng việc thực hiện bài tập dự án gặp những cản trở nhất định do các nguyên nhân liên quan đến cấu trúc chương trình giáo dục và văn hóa, mặc dù giáo viên có những nhận thức tích cực về phương pháp đánh giá này.
Đề mục chủ đề Giảng dạy Tiếng Anh --Bài tập dự án
Đề mục chủ đề Tiếng Anh--Giảng dạy
Thuật ngữ không kiểm soát Tiếng Anh
Thuật ngữ không kiểm soát Perceptions
Thuật ngữ không kiểm soát Assessment tool
Thuật ngữ không kiểm soát Bài tập dự án
Thuật ngữ không kiểm soát Đánh giá học tập
Thuật ngữ không kiểm soát Projects
Thuật ngữ không kiểm soát Giảng dạy
Nguồn trích Tạp chí khoa học ngoại ngữ- 55/2018
000 00000nab#a2200000ui#4500
00152986
0022
004FEC17303-57AB-4D49-B490-8328D36A17FF
005202405031136
008081223s2018 vm| vie
0091 0
035|a1456410879
039|a20241130084042|bidtocn|c20240503113629|dtult|y20181001085048|zthuvt
0410 |aeng
044 |avm
1000 |aĐào, Thị Bích Nguyên
24510|aNhận thức của giáo viên Việt Nam về bài tập dự án như một phương pháp đánh giá quá trình học tập = |bVietnamese teachers' perceptions of projects as an assessment tool / |cĐào Thị Bích Nguyên.
260|aHà Nội :|bĐại học Hà Nội,|c2018
3001|atr. 72-80
520 |aAs the masters of short stories both Alberto Moravia and Nguyen Huy Thiep have revealed a lot of common characteristics in finding out the circumstances full of surprises in human life that aim at creating the general, accurate and incisive images of mental nature, lifestyle and conception of life expressed by people in Italia and Vietnam. Both of the writers have done a fascinating mosaic by means of attractive plots, distinguishing speech types for population of different social classes, the solid and compact disposition, the system of typical characters uncovering the Italian and Vietnamese faculty of perceiving the existence. The stories selected and analysed in this writing are able to prove the creative literary and regional study concepts that are exposed masterfully. Although these concepts seem to be workaday, they disclose high philosophical ideas that could help their readers interrogate themselves and reflect upon life of theirs and of others. The strength in the creative works by Alberto Moravia and Nguyen Huy Thiep has escaped from ordinary words owing to the composed thoughts which stimulate the association of readers so that they can be aware of not only the common senses in their life but also the things causing them to lose their way. However, the romantic perception hidden in sneaking feelings and reasons of Italians and Vietnamese reveals itself behind these story – lines, that are imbued with vitality.
520 |aNghiên cứu nhằm mục đích mô tả tình hình thực tế của việc áp dụng bài tập dự án trong giáo trình Tiếng Anh thí điểm và tìm hiểu nhận thức của giáo viên đối với việc sử dụng bài tập dự án như một công cụ đánh giá cho quá trình học tập. Nghiên cứu sử dụng phương pháp định tính, với công cụ thu thập dữ liệu là phỏng vấn đối với giáo viên và quan sát lớp học. Kết quả của nghiên cứu chỉ ra rằng việc thực hiện bài tập dự án gặp những cản trở nhất định do các nguyên nhân liên quan đến cấu trúc chương trình giáo dục và văn hóa, mặc dù giáo viên có những nhận thức tích cực về phương pháp đánh giá này.
65010|aGiảng dạy Tiếng Anh |xBài tập dự án
65010|aTiếng Anh|xGiảng dạy
6530 |aTiếng Anh
6530 |aPerceptions
6530 |aAssessment tool
6530 |aBài tập dự án
6530 |aĐánh giá học tập
6530 |aProjects
6530 |aGiảng dạy
773|tTạp chí khoa học ngoại ngữ|g55/2018
890|a0|b0|c1|d2