• Bài trích
  • Đánh giá tài liệu giảng dạy Life Pre-intermediate và English File Pre-intermediate dưới góc nhìn văn hóa, chính trị và ngôn ngữ = An evaluation of English textbooks life pre-intermediate and English file pre-intermediate in the perspectives of cultural, political and language teaching assumptions /

Tác giả CN Trần, Văn An
Nhan đề Đánh giá tài liệu giảng dạy Life Pre-intermediate và English File Pre-intermediate dưới góc nhìn văn hóa, chính trị và ngôn ngữ = An evaluation of English textbooks life pre-intermediate and English file pre-intermediate in the perspectives of cultural, political and language teaching assumptions /Trần Văn An, Hoàng Hữu Cường
Thông tin xuất bản Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020
Mô tả vật lý tr.71-85
Tóm tắt The National Foreign Languages Project (the Project 2020/the Project) has required Vietnamese universities to implement various changes to improve the delivery of their English programs. Given the importance of textbook in this implementation, this study evaluates the two textbooks: Life (recommended by the Project 2000) and English File (well-known for its communicative approach to language teaching) to determine one suitable for the context of the University of Fire Prevention and Fighting (UFPF). The study assessed the two books using a framework which allows the evaluator to assess not only cultural and ideological assumptions but also language teaching and learning issues. The findings provide a foundation for the university’s choice of a textbook that meet the requirements of the Project, learners and other factors. Implications of the study are also discussed in the article.
Tóm tắt Trong nghiên cứu này, tác giả tiến hành đánh giá, so sánh hai giáo trình phổ biến trong giảng dạy tiếng Anh hiện nay : Life và English File để lựa chọn một giáo trình phù hợp dùng cho giảng dyaj học phần tiếng Anh tổng quát tại trường đại học Phòng cháy chữa cháy - Bộ Công An.Nghiên cứu đã đánh giá hai cuốn giáo trình sử dụng bộ tiêu chí trên các mặt văn hóa, chính trị và các nội dung liên quan đến dạy và học ngôn ngữ.Kết quả là căn cứ để nhà trường cân nhắc, xem xét khi đưa ra lựa chọn giáo trình giảng dạy, đồng thời đáp ứng yêu cầu của đề án, nhu cầu người học và các yếu tố khác.Ý nghĩa của nghiên cứu sẽ được thảo luận trong bài viết.
Đề mục chủ đề Đánh giá giáo trình
Đề mục chủ đề Textbook evaluation
Thuật ngữ không kiểm soát Giảng dạy tiếng Anh
Thuật ngữ không kiểm soát Đánh giá tài liệu
Thuật ngữ không kiểm soát Material evaluation
Tác giả(bs) CN Hoàng, Hữu Cường
Nguồn trích Tạp chí Khoa học ngoại ngữ- 62/2020
000 00000nab#a2200000ui#4500
00159790
0022
004519A4885-36B4-4464-BA65-C9F9FFCB783F
005202404121443
008081223s2020 vm| vie
0091 0
022 |a18592503
035|a1456394955
039|a20241202164140|bidtocn|c20240412144320|dtult|y20201111162228|zhuongnt
0410 |avie
044 |avm
1000|aTrần, Văn An
24510|aĐánh giá tài liệu giảng dạy Life Pre-intermediate và English File Pre-intermediate dưới góc nhìn văn hóa, chính trị và ngôn ngữ = An evaluation of English textbooks life pre-intermediate and English file pre-intermediate in the perspectives of cultural, political and language teaching assumptions /|cTrần Văn An, Hoàng Hữu Cường
260 |aHà Nội : |bĐại học Hà Nội, |c2020
300|atr.71-85
520|aThe National Foreign Languages Project (the Project 2020/the Project) has required Vietnamese universities to implement various changes to improve the delivery of their English programs. Given the importance of textbook in this implementation, this study evaluates the two textbooks: Life (recommended by the Project 2000) and English File (well-known for its communicative approach to language teaching) to determine one suitable for the context of the University of Fire Prevention and Fighting (UFPF). The study assessed the two books using a framework which allows the evaluator to assess not only cultural and ideological assumptions but also language teaching and learning issues. The findings provide a foundation for the university’s choice of a textbook that meet the requirements of the Project, learners and other factors. Implications of the study are also discussed in the article.
520|aTrong nghiên cứu này, tác giả tiến hành đánh giá, so sánh hai giáo trình phổ biến trong giảng dạy tiếng Anh hiện nay : Life và English File để lựa chọn một giáo trình phù hợp dùng cho giảng dyaj học phần tiếng Anh tổng quát tại trường đại học Phòng cháy chữa cháy - Bộ Công An.Nghiên cứu đã đánh giá hai cuốn giáo trình sử dụng bộ tiêu chí trên các mặt văn hóa, chính trị và các nội dung liên quan đến dạy và học ngôn ngữ.Kết quả là căn cứ để nhà trường cân nhắc, xem xét khi đưa ra lựa chọn giáo trình giảng dạy, đồng thời đáp ứng yêu cầu của đề án, nhu cầu người học và các yếu tố khác.Ý nghĩa của nghiên cứu sẽ được thảo luận trong bài viết.
65000|aĐánh giá giáo trình
65000|aTextbook evaluation
6530 |aGiảng dạy tiếng Anh
6530 |aĐánh giá tài liệu
6530 |aMaterial evaluation
7000|aHoàng, Hữu Cường
773|tTạp chí Khoa học ngoại ngữ|g62/2020
890|a0|b0|c1|d2