Tác giả CN
| Trần, Văn An |
Nhan đề
| Đánh giá tài liệu giảng dạy Life Pre-intermediate và English File Pre-intermediate dưới góc nhìn văn hóa, chính trị và ngôn ngữ = An evaluation of English textbooks life pre-intermediate and English file pre-intermediate in the perspectives of cultural, political and language teaching assumptions /Trần Văn An, Hoàng Hữu Cường |
Thông tin xuất bản
| Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020 |
Mô tả vật lý
| tr.71-85 |
Tóm tắt
| The National Foreign Languages Project (the Project 2020/the Project) has required Vietnamese universities to implement various changes to improve the delivery of their English programs. Given the importance of textbook in this implementation, this study evaluates the two textbooks: Life (recommended by the Project 2000) and English File (well-known for its communicative approach to language teaching) to determine one suitable for the context of the University of Fire Prevention and Fighting (UFPF). The study assessed the two books using a framework which allows the evaluator to assess not only cultural and ideological assumptions but also language teaching and learning issues. The findings provide a foundation for the university’s choice of a textbook that meet the requirements of the Project, learners and other factors. Implications of the study are also discussed in the article. |
Tóm tắt
| Trong nghiên cứu này, tác giả tiến hành đánh giá, so sánh hai giáo trình phổ biến trong giảng dạy tiếng Anh hiện nay : Life và English File để lựa chọn một giáo trình phù hợp dùng cho giảng dyaj học phần tiếng Anh tổng quát tại trường đại học Phòng cháy chữa cháy - Bộ Công An.Nghiên cứu đã đánh giá hai cuốn giáo trình sử dụng bộ tiêu chí trên các mặt văn hóa, chính trị và các nội dung liên quan đến dạy và học ngôn ngữ.Kết quả là căn cứ để nhà trường cân nhắc, xem xét khi đưa ra lựa chọn giáo trình giảng dạy, đồng thời đáp ứng yêu cầu của đề án, nhu cầu người học và các yếu tố khác.Ý nghĩa của nghiên cứu sẽ được thảo luận trong bài viết. |
Đề mục chủ đề
| Đánh giá giáo trình |
Đề mục chủ đề
| Textbook evaluation |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Giảng dạy tiếng Anh |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Đánh giá tài liệu |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Material evaluation |
Tác giả(bs) CN
| Hoàng, Hữu Cường |
Nguồn trích
| Tạp chí Khoa học ngoại ngữ- 62/2020 |
|
000
| 00000nab#a2200000ui#4500 |
---|
001 | 59790 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 519A4885-36B4-4464-BA65-C9F9FFCB783F |
---|
005 | 202404121443 |
---|
008 | 081223s2020 vm| vie |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a18592503 |
---|
035 | |a1456394955 |
---|
039 | |a20241202164140|bidtocn|c20240412144320|dtult|y20201111162228|zhuongnt |
---|
041 | 0 |avie |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0|aTrần, Văn An |
---|
245 | 10|aĐánh giá tài liệu giảng dạy Life Pre-intermediate và English File Pre-intermediate dưới góc nhìn văn hóa, chính trị và ngôn ngữ = An evaluation of English textbooks life pre-intermediate and English file pre-intermediate in the perspectives of cultural, political and language teaching assumptions /|cTrần Văn An, Hoàng Hữu Cường |
---|
260 | |aHà Nội : |bĐại học Hà Nội, |c2020 |
---|
300 | |atr.71-85 |
---|
520 | |aThe National Foreign Languages Project (the Project 2020/the Project) has required Vietnamese universities to implement various changes to improve the delivery of their English programs. Given the importance of textbook in this implementation, this study evaluates the two textbooks: Life (recommended by the Project 2000) and English File (well-known for its communicative approach to language teaching) to determine one suitable for the context of the University of Fire Prevention and Fighting (UFPF). The study assessed the two books using a framework which allows the evaluator to assess not only cultural and ideological assumptions but also language teaching and learning issues. The findings provide a foundation for the university’s choice of a textbook that meet the requirements of the Project, learners and other factors. Implications of the study are also discussed in the article. |
---|
520 | |aTrong nghiên cứu này, tác giả tiến hành đánh giá, so sánh hai giáo trình phổ biến trong giảng dạy tiếng Anh hiện nay : Life và English File để lựa chọn một giáo trình phù hợp dùng cho giảng dyaj học phần tiếng Anh tổng quát tại trường đại học Phòng cháy chữa cháy - Bộ Công An.Nghiên cứu đã đánh giá hai cuốn giáo trình sử dụng bộ tiêu chí trên các mặt văn hóa, chính trị và các nội dung liên quan đến dạy và học ngôn ngữ.Kết quả là căn cứ để nhà trường cân nhắc, xem xét khi đưa ra lựa chọn giáo trình giảng dạy, đồng thời đáp ứng yêu cầu của đề án, nhu cầu người học và các yếu tố khác.Ý nghĩa của nghiên cứu sẽ được thảo luận trong bài viết. |
---|
650 | 00|aĐánh giá giáo trình |
---|
650 | 00|aTextbook evaluation |
---|
653 | 0 |aGiảng dạy tiếng Anh |
---|
653 | 0 |aĐánh giá tài liệu |
---|
653 | 0 |aMaterial evaluation |
---|
700 | 0|aHoàng, Hữu Cường |
---|
773 | |tTạp chí Khoa học ngoại ngữ|g62/2020 |
---|
890 | |a0|b0|c1|d2 |
---|
| |
|
|
|
|