Tác giả CN
| Lê, Thị Kim Hạnh. |
Nhan đề
| Một nghiên cứu về phương pháp nghe mở rộng và ảnh hưởng của phương pháp này trong việc thúc đẩy khả năng nghe hiểu /Lê Thị Kim Hạnh. |
Thông tin xuất bản
| Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021 |
Mô tả vật lý
| tr. 63-76 |
Tóm tắt
| It is necessary to teach second language learners listening strategies because listening comprehension is a skill required and desired, and is also generally overlooked. Despite the influence of extensive listening, little research has been conducted on the effects of extensive listening. It is undeniable that this input is important in the development of skills. Listening comprehension is not seen as a priority by the conventional audiolingual approach and provides no opportunities to practice listening. The aim of this paper is to analyze theoretical and research basis os extensive listening and discuss its language learning advantages in different learning contexts for L2 students, and to explore different ways in which extensive listening can be applied productively. Practical tips are also given on how to soure freely avaiable extensive listening resources and how they can be used pedagogically to develop language proficiency. It is believed that extensive listening, when consistently applied, will not only boots the listening ability of students, but also have a significant effect on the overall learning of language by students. |
Tóm tắt
| Mục đích của bài báo này là phân tích cơ sở lí thuyết và nghiên cứu của việc nghe mở rộng và thảo luận về lợi thế học ngôn ngữ của nó trong các bối cảnh học tập khác nhau đối với người học, đồng thời khám phá các cách khác nhau để áp dụng khả năng nghe mở rộng một cách hiệu quả. Các phương pháp cũng được đưa ra về cách tìm các nguồn tài liệu nghe phong phú, có sẵn và cách chúng có thể được sử dụng trong phương pháp sư phạm để phát triển trình độ ngôn ngữ. |
Đề mục chủ đề
| English--Listening skill |
Đề mục chủ đề
| Tiếng Anh--Kĩ năng nghe |
Thuật ngữ không kiểm soát
| English |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Kĩ năng nghe |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Tiếng Anh |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Listening skill |
Nguồn trích
| Kỷ yếu hội thảo khoa học giáo viên năm học 2020-2021 Khoa tiếng Anh- 1/2021 |
|
000
| 00000nab#a2200000u##4500 |
---|
001 | 63773 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 9D7CFE61-D7FF-46A2-A5F3-58B5F5F41ABF |
---|
005 | 202111261006 |
---|
008 | 211125s2021 vm eng |
---|
009 | 1 0 |
---|
035 | |a1456390283 |
---|
039 | |a20241129100227|bidtocn|c20211126100611|dhuongnt|y20211125092144|zhuongnt |
---|
041 | 0 |aeng |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aLê, Thị Kim Hạnh. |
---|
245 | 10|aMột nghiên cứu về phương pháp nghe mở rộng và ảnh hưởng của phương pháp này trong việc thúc đẩy khả năng nghe hiểu /|cLê Thị Kim Hạnh. |
---|
260 | |aHà Nội :|bĐại học Hà Nội,|c2021 |
---|
300 | |atr. 63-76 |
---|
520 | |aIt is necessary to teach second language learners listening strategies because listening comprehension is a skill required and desired, and is also generally overlooked. Despite the influence of extensive listening, little research has been conducted on the effects of extensive listening. It is undeniable that this input is important in the development of skills. Listening comprehension is not seen as a priority by the conventional audiolingual approach and provides no opportunities to practice listening. The aim of this paper is to analyze theoretical and research basis os extensive listening and discuss its language learning advantages in different learning contexts for L2 students, and to explore different ways in which extensive listening can be applied productively. Practical tips are also given on how to soure freely avaiable extensive listening resources and how they can be used pedagogically to develop language proficiency. It is believed that extensive listening, when consistently applied, will not only boots the listening ability of students, but also have a significant effect on the overall learning of language by students. |
---|
520 | |aMục đích của bài báo này là phân tích cơ sở lí thuyết và nghiên cứu của việc nghe mở rộng và thảo luận về lợi thế học ngôn ngữ của nó trong các bối cảnh học tập khác nhau đối với người học, đồng thời khám phá các cách khác nhau để áp dụng khả năng nghe mở rộng một cách hiệu quả. Các phương pháp cũng được đưa ra về cách tìm các nguồn tài liệu nghe phong phú, có sẵn và cách chúng có thể được sử dụng trong phương pháp sư phạm để phát triển trình độ ngôn ngữ. |
---|
650 | 10|aEnglish|xListening skill |
---|
650 | 17|aTiếng Anh|xKĩ năng nghe |
---|
653 | 0 |aEnglish |
---|
653 | 0 |aKĩ năng nghe |
---|
653 | 0 |aTiếng Anh |
---|
653 | 0 |aListening skill |
---|
773 | |tKỷ yếu hội thảo khoa học giáo viên năm học 2020-2021 Khoa tiếng Anh|g1/2021 |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|