• Bài trích
  • Một nghiên cứu về phương pháp nghe mở rộng và ảnh hưởng của phương pháp này trong việc thúc đẩy khả năng nghe hiểu /

Tác giả CN Lê, Thị Kim Hạnh.
Nhan đề Một nghiên cứu về phương pháp nghe mở rộng và ảnh hưởng của phương pháp này trong việc thúc đẩy khả năng nghe hiểu /Lê Thị Kim Hạnh.
Thông tin xuất bản Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021
Mô tả vật lý tr. 63-76
Tóm tắt It is necessary to teach second language learners listening strategies because listening comprehension is a skill required and desired, and is also generally overlooked. Despite the influence of extensive listening, little research has been conducted on the effects of extensive listening. It is undeniable that this input is important in the development of skills. Listening comprehension is not seen as a priority by the conventional audiolingual approach and provides no opportunities to practice listening. The aim of this paper is to analyze theoretical and research basis os extensive listening and discuss its language learning advantages in different learning contexts for L2 students, and to explore different ways in which extensive listening can be applied productively. Practical tips are also given on how to soure freely avaiable extensive listening resources and how they can be used pedagogically to develop language proficiency. It is believed that extensive listening, when consistently applied, will not only boots the listening ability of students, but also have a significant effect on the overall learning of language by students.
Tóm tắt Mục đích của bài báo này là phân tích cơ sở lí thuyết và nghiên cứu của việc nghe mở rộng và thảo luận về lợi thế học ngôn ngữ của nó trong các bối cảnh học tập khác nhau đối với người học, đồng thời khám phá các cách khác nhau để áp dụng khả năng nghe mở rộng một cách hiệu quả. Các phương pháp cũng được đưa ra về cách tìm các nguồn tài liệu nghe phong phú, có sẵn và cách chúng có thể được sử dụng trong phương pháp sư phạm để phát triển trình độ ngôn ngữ.
Đề mục chủ đề English--Listening skill
Đề mục chủ đề Tiếng Anh--Kĩ năng nghe
Thuật ngữ không kiểm soát English
Thuật ngữ không kiểm soát Kĩ năng nghe
Thuật ngữ không kiểm soát Tiếng Anh
Thuật ngữ không kiểm soát Listening skill
Nguồn trích Kỷ yếu hội thảo khoa học giáo viên năm học 2020-2021 Khoa tiếng Anh- 1/2021
000 00000nab#a2200000u##4500
00163773
0022
0049D7CFE61-D7FF-46A2-A5F3-58B5F5F41ABF
005202111261006
008211125s2021 vm eng
0091 0
035|a1456390283
039|a20241129100227|bidtocn|c20211126100611|dhuongnt|y20211125092144|zhuongnt
0410 |aeng
044 |avm
1000 |aLê, Thị Kim Hạnh.
24510|aMột nghiên cứu về phương pháp nghe mở rộng và ảnh hưởng của phương pháp này trong việc thúc đẩy khả năng nghe hiểu /|cLê Thị Kim Hạnh.
260 |aHà Nội :|bĐại học Hà Nội,|c2021
300 |atr. 63-76
520 |aIt is necessary to teach second language learners listening strategies because listening comprehension is a skill required and desired, and is also generally overlooked. Despite the influence of extensive listening, little research has been conducted on the effects of extensive listening. It is undeniable that this input is important in the development of skills. Listening comprehension is not seen as a priority by the conventional audiolingual approach and provides no opportunities to practice listening. The aim of this paper is to analyze theoretical and research basis os extensive listening and discuss its language learning advantages in different learning contexts for L2 students, and to explore different ways in which extensive listening can be applied productively. Practical tips are also given on how to soure freely avaiable extensive listening resources and how they can be used pedagogically to develop language proficiency. It is believed that extensive listening, when consistently applied, will not only boots the listening ability of students, but also have a significant effect on the overall learning of language by students.
520 |aMục đích của bài báo này là phân tích cơ sở lí thuyết và nghiên cứu của việc nghe mở rộng và thảo luận về lợi thế học ngôn ngữ của nó trong các bối cảnh học tập khác nhau đối với người học, đồng thời khám phá các cách khác nhau để áp dụng khả năng nghe mở rộng một cách hiệu quả. Các phương pháp cũng được đưa ra về cách tìm các nguồn tài liệu nghe phong phú, có sẵn và cách chúng có thể được sử dụng trong phương pháp sư phạm để phát triển trình độ ngôn ngữ.
65010|aEnglish|xListening skill
65017|aTiếng Anh|xKĩ năng nghe
6530 |aEnglish
6530 |aKĩ năng nghe
6530 |aTiếng Anh
6530 |aListening skill
773 |tKỷ yếu hội thảo khoa học giáo viên năm học 2020-2021 Khoa tiếng Anh|g1/2021
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào