Tác giả CN
| Vũ, Thị Phương Thảo. |
Nhan đề
| Hỗ trợ và thúc đẩy nội động lực của sinh viên trong việc học kĩ năng viết luận /Vũ Thị Phương Thảo. |
Thông tin xuất bản
| Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2021 |
Mô tả vật lý
| tr. 174-185 |
Tóm tắt
| Không chỉ các nhà nghiên cứu mà cả các nhà giáo dục và giáo viên trực tiếp giảng dạy đều thừa nhận tầm quan trọng của động lực học tập đối với kết quả học tập của sinh viên vì nó xác định mức độ tích cực của người học vào quá trình học tập của chính họ.Vì vây, bài viết này được thực hiện với mục đích chia sẻ cách thức hỗ trợ sinh viên lớp Viết 3 hình thành và duy trì nội động lực trong quá trình học kĩ năng viết 3 tại Khoa tiếng Anh. Cấu trúc của bài báo này bao gồm các phần nội dung mô tả về khóa học viết, quy trình hỗ trợ của giáo viên và kết quả ban đầu. |
Tóm tắt
| Teachers can agree that during class hours student's positive feelings boots their learning whereas negative ones do not. For years, the focus of research has targeted learner's attitudes and their motivation towards the language they are learning. Not only researchers but also educators and teachers have admitted the importance of motivation in any learning context as it determines the extent of a learner's active involvement in their learning process. Teachers can easily search methods to motivate their students and be exposed to hundreds of strategies to design learning tasks, encourage students' contributions, create projects and collaborative work, ect. However, tips or suggestions would be irrelevant if they are not taken in a good conjunction with thorough study of a specific class. Methods rooting from the student's wants and nedds are far more effective than those collected randomly from the Internet. This article, therefore, is to share the ways in which my students are supported to build up their intrinsic motivation in learing academic essay. The structure of this paper includes the description of the writing course, the teacher's support procedure, and the initial outcomes. |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Intrinsic motivation |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Intrinsic motivation |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Boots |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Cơ chế thưởng và phạt |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Giày ống |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Learning goals |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Mục tiêu học tập |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Phản ánh của học sinh |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Rewards and punishment mechanism |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Self-direction |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Students' reflection |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Tự định hướng |
Nguồn trích
| Kỷ yếu hội thảo khoa học giáo viên năm học 2020-2021 Khoa tiếng Anh- 1/2021 |
|
000
| 00000nab#a2200000u##4500 |
---|
001 | 63781 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 71A3CC81-8A85-4540-B07F-76A5BCFC6DA3 |
---|
005 | 202111260927 |
---|
008 | 211126s2021 vm eng |
---|
009 | 1 0 |
---|
035 | |a1456396521 |
---|
039 | |a20241129165751|bidtocn|c|d|y20211126092749|zhuongnt |
---|
041 | 0 |aeng |
---|
044 | |avm |
---|
100 | 0 |aVũ, Thị Phương Thảo. |
---|
245 | 10|aHỗ trợ và thúc đẩy nội động lực của sinh viên trong việc học kĩ năng viết luận /|cVũ Thị Phương Thảo. |
---|
260 | |aHà Nội :|bĐại học Hà Nội,|c2021 |
---|
300 | |atr. 174-185 |
---|
520 | |aKhông chỉ các nhà nghiên cứu mà cả các nhà giáo dục và giáo viên trực tiếp giảng dạy đều thừa nhận tầm quan trọng của động lực học tập đối với kết quả học tập của sinh viên vì nó xác định mức độ tích cực của người học vào quá trình học tập của chính họ.Vì vây, bài viết này được thực hiện với mục đích chia sẻ cách thức hỗ trợ sinh viên lớp Viết 3 hình thành và duy trì nội động lực trong quá trình học kĩ năng viết 3 tại Khoa tiếng Anh. Cấu trúc của bài báo này bao gồm các phần nội dung mô tả về khóa học viết, quy trình hỗ trợ của giáo viên và kết quả ban đầu. |
---|
520 | |aTeachers can agree that during class hours student's positive feelings boots their learning whereas negative ones do not. For years, the focus of research has targeted learner's attitudes and their motivation towards the language they are learning. Not only researchers but also educators and teachers have admitted the importance of motivation in any learning context as it determines the extent of a learner's active involvement in their learning process. Teachers can easily search methods to motivate their students and be exposed to hundreds of strategies to design learning tasks, encourage students' contributions, create projects and collaborative work, ect. However, tips or suggestions would be irrelevant if they are not taken in a good conjunction with thorough study of a specific class. Methods rooting from the student's wants and nedds are far more effective than those collected randomly from the Internet. This article, therefore, is to share the ways in which my students are supported to build up their intrinsic motivation in learing academic essay. The structure of this paper includes the description of the writing course, the teacher's support procedure, and the initial outcomes. |
---|
653 | 0 |aIntrinsic motivation |
---|
653 | 0 |aIntrinsic motivation |
---|
653 | 0 |aBoots |
---|
653 | 0 |aCơ chế thưởng và phạt |
---|
653 | 0 |aGiày ống |
---|
653 | 0 |aLearning goals |
---|
653 | 0 |aMục tiêu học tập |
---|
653 | 0 |aPhản ánh của học sinh |
---|
653 | 0 |aRewards and punishment mechanism |
---|
653 | 0 |aSelf-direction |
---|
653 | 0 |aStudents' reflection |
---|
653 | 0 |aTự định hướng |
---|
773 | |tKỷ yếu hội thảo khoa học giáo viên năm học 2020-2021 Khoa tiếng Anh|g1/2021 |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|