• Bài trích
  • Khái niệm “Thế nào là biết một ngoại ngữ?” và những hàm ý cho nghiên cứu về dạy và học ngoại ngữ /

Tác giả CN Hoàng, Văn Ân.
Nhan đề Khái niệm “Thế nào là biết một ngoại ngữ?” và những hàm ý cho nghiên cứu về dạy và học ngoại ngữ /Hoàng Văn Ân.
Thông tin xuất bản 2015
Mô tả vật lý tr. 12-23.
Tùng thư Viện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
Tóm tắt The aim this paper is to address the question “What are the research areas and research directions in ELF?” Realizing that this question is closely related to the question, “What does is mean to know a foreign language?” the paper attempts to answer the question by examining different model (or ways) of conceptualizing the notion of “what is means to know a foreign language ”: the structuralist model as developed by Fries, the generative model as developed by Canale and Swain, the skill-based model, and the model of “what it means to know a foreign language syllabus/course design. The final section summarizes the constitute the concept of “what it means to know a foreign language” and offers some implications it has for research in foreign language teaching and learning.
Đề mục chủ đề Ngoại ngữ--Nghiên cứu--TVĐHHN.
Thuật ngữ không kiểm soát Khái niệm
Thuật ngữ không kiểm soát Thế nào là biết một ngoại ngữ?
Thuật ngữ không kiểm soát What it means to know a foreign language?
Nguồn trích Ngôn ngữ.- 2015, Số 11.
000 00000cab a2200000 a 4500
00137402
0022
00447866
008160303s2015 vm| vie
0091 0
022|a08667519
039|a20160303135655|bngant|y20160303135655|zsvtt
0410 |avie
044|avm
1000 |aHoàng, Văn Ân.
24510|aKhái niệm “Thế nào là biết một ngoại ngữ?” và những hàm ý cho nghiên cứu về dạy và học ngoại ngữ /|cHoàng Văn Ân.
260|c2015
300|atr. 12-23.
3620 |aSố 11 (2015).
4900 |aViện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
520|aThe aim this paper is to address the question “What are the research areas and research directions in ELF?” Realizing that this question is closely related to the question, “What does is mean to know a foreign language?” the paper attempts to answer the question by examining different model (or ways) of conceptualizing the notion of “what is means to know a foreign language ”: the structuralist model as developed by Fries, the generative model as developed by Canale and Swain, the skill-based model, and the model of “what it means to know a foreign language syllabus/course design. The final section summarizes the constitute the concept of “what it means to know a foreign language” and offers some implications it has for research in foreign language teaching and learning.
65017|aNgoại ngữ|xNghiên cứu|2TVĐHHN.
6530 |aKhái niệm
6530 |aThế nào là biết một ngoại ngữ?
6530 |aWhat it means to know a foreign language?
773|tNgôn ngữ.|g2015, Số 11.
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào