DDC 338.4791
Tác giả CN Walmsley, Andreas
Nhan đề Entrepreneurship in tourism / Andreas Walmsley
Thông tin xuất bản Abingdon, Oxon : Routledge, 2019
Mô tả vật lý xv, 238 p. ; 25 cm.
Tóm tắt The development of tourism has historically been characterised by enterprising individuals. Small businesses are the backbone of the tourism and hospitality industry. However, entrepreneurship and the entrepreneurial process have long been marginal topics within tourism scholarship. This is a critical, yet accessible, introduction to the subject. Structured into twelve chapters, this book takes an intuitive step-by step progression through entrepreneurship in tourism: context, theoretical perspectives and definitions; the entrepreneurial process from concept to reality; the business plan; marketing, employment and strategy to growth, policy context and future directions. Featuring learning outcomes, 'reflective practice' activities and a range of international case studies that encourage critical thinking and practical applications, this is essential reading for anyone studying tourism degree programmes at undergraduate and graduate level
Thuật ngữ chủ đề Entrepreneurship
Thuật ngữ chủ đề Tourism-Management
Thuật ngữ chủ đề Du lịch-Quản lí
Từ khóa tự do Du lịch
Từ khóa tự do Quản lí
Khoa Quản trị kinh doanh và du lịch
Chuyên ngành Quản trị dịch vụ Du lịch và lữ hành
Chuyên ngành Quản trị dịch vụ Du lịch và lữ hành chất lượng cao
Môn học Khởi nghiệp kinh doanh du lịch
Địa chỉ 100TK_Tài liệu môn học-MH516013(1): 000140882
000 00000nam#a2200000u##4500
00169520
00220
00480DC6FCD-BE5F-4C49-ACA4-710A9C301F2E
005202403011015
008240226s2019 enk eng
0091 0
020 |a9781138048768
020 |a9781138048775
020 |a9781315169989
039|a20240301101538|bhuongnt|c20240229153959|dtult|y20240226085525|zmaipt
0410 |aeng
044 |aenk
08204|a338.4791|bWAL
1001 |aWalmsley, Andreas
24510|aEntrepreneurship in tourism / |cAndreas Walmsley
260 |aAbingdon, Oxon : |bRoutledge, |c2019
300 |axv, 238 p. ; |c25 cm.
520 |aThe development of tourism has historically been characterised by enterprising individuals. Small businesses are the backbone of the tourism and hospitality industry. However, entrepreneurship and the entrepreneurial process have long been marginal topics within tourism scholarship. This is a critical, yet accessible, introduction to the subject. Structured into twelve chapters, this book takes an intuitive step-by step progression through entrepreneurship in tourism: context, theoretical perspectives and definitions; the entrepreneurial process from concept to reality; the business plan; marketing, employment and strategy to growth, policy context and future directions. Featuring learning outcomes, 'reflective practice' activities and a range of international case studies that encourage critical thinking and practical applications, this is essential reading for anyone studying tourism degree programmes at undergraduate and graduate level
65000|aEntrepreneurship
65010|aTourism|xManagement
65017|aDu lịch|xQuản lí
6530 |aDu lịch
6530 |aQuản lí
690 |aQuản trị kinh doanh và du lịch
691 |aQuản trị dịch vụ Du lịch và lữ hành
691 |aQuản trị dịch vụ Du lịch và lữ hành chất lượng cao
692 |aKhởi nghiệp kinh doanh du lịch
693 |aTài liệu tham khảo
693 |aGiáo trình
852|a100|bTK_Tài liệu môn học-MH|c516013|j(1): 000140882
8561|uhttp://lib.hanu.vn/kiposdata1/bookcover/tailieumonhoc/000140882thumbimage.jpg
890|a1|b0|c0|d0
Dòng Mã vạch Vị trí Giá sách Ký hiệu PL/XG Phân loại Bản sao Tình trạng Thành phần
1 000140882 TK_Tài liệu môn học-MH MH DLLH 338.4791 WAL Tài liệu Môn học 1 Tài liệu chỉ đọc tại Thư viện

Không có liên kết tài liệu số nào