Dòng Nội dung
1
Áp dụng khung tham chiếu Châu Âu về ngôn ngữ (CEFR) vào đào tạo tiếng Anh tại Việt Nam: thuận lợi và thách thức = The application of the common European Framework of Reference for Languages (CEFR) and English teaching in Vietnam: favorable conditions and challenges / Phạm Thị Hồng Nhung. // Tạp chí khoa học ngoại ngữ Số 30/2012
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2012
tr. 90-102

Bài viết nói về việc áp dụng khung tham chiếu Châu Âu về ngôn ngữ (CEFR) vào đào tạo tiếng Anh tại Việt Nam: những thuận lợi và thách thức.
Đầu mục:0 (Lượt lưu thông:0)
2
3
Đánh giá cấp độ phát triển tri năng ngữ dụng ở người học tiếng Anh như một ngoại ngữ thông qua khả năng nhận biết và lí giải vi phạm ngữ dụng./ Phạm Thị Hồng Nhung // Ngôn ngữ. 2014, Số 4 (299).
2014
tr. 24-32.

Developing pragmatic competence for language learners has become fundamental to the process of helping them develop communicative competence. Critical literature review has identified 3 main development levels of pragmatic competence of L2 learners: 1) pragmatic awareness, 2) metalinguistic competence and 3) metapragmatic awareness. Relevant literature has also indicated that different research methods contribute to an understanding of study employs a combination of methods with the major method of asking the participants to identify and explain pragmatic violations in order to explore their relevant levels of pragmatic competence development. From the findings, suggestions about the teaching, assessing and researching pragmatic competence are made.
Đầu mục:0 (Lượt lưu thông:0)
4
Kỷ yếu hội thảo quốc gia : Nghiên cứu liên ngành về ngôn ngữ và giảng dạy ngôn ngữ lần thứ VI / Nhiều tác giả
Hà Nội : Nxb. Đại học Huế, 2021
275 tr. : bảng, sơ đồ ; 27 cm.


Đầu mục:1 (Lượt lưu thông:0)

5