THƯ VIỆN TRƯỜNG ĐẠI HỌC HÀ NỘI
HANOI UNIVERSITY LIBRARY
Giới thiệu
Đội ngũ cán bộ
Cơ cấu tổ chức
Định hướng phát triển
Tài nguyên và dịch vụ
Lịch sử
Góc thư viện
Ảnh thư viện
Videos thư viện
Nghiệp vụ thư viện
Dịch vụ
Mượn, trả tài liệu
Gia hạn tài liệu
Đặt mượn tài liệu
Đọc tại chỗ
Tư vấn, hỗ trợ thông tin
Cung cấp thông tin theo yêu cầu
Đào tạo người dùng tin
Phòng học nhóm
Tra cứu
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Tạp chí
Hỗ trợ
Gửi yêu cầu - Góp ý
HƯỚNG DẪN TRA CỨU TÀI LIỆU
Hướng dẫn - trợ giúp
Hướng dẫn tra cứu tạp chí điện tử
Hỏi đáp nhanh
Tải về
Diễn đàn
Thông tin tài khoản
100
Đăng nhập
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Sắp xếp:
Nhan đề
Tác giả
Ký hiệu PL/XG
Năm xuất bản và Nhan đề
Năm xuất bản và Tác giả
Tăng dần
Giảm dần
Dòng
Nội dung
1
汉语二语学习者重动句偏误分析及其教学策略 = Types of Errors in Acquiring“Verb-copying Sentence”by Foreign Students,Causes and Teaching Strategies / 谢福
// Language teaching and linguistic studies. 2015, No. 2
// 语言教学与研究 2015, 第2卷
26-34 p.
ased on second language acquisition theories and an analysis of inter-language materials found in the large scale corpuses,this paper explores the types of errors and the causes of the errors in foreign students’ acquisition of"Verb-copying Sentence"at the preliminary,intermediate and advanced levels.Pedagogical strategies concerning the teaching of"Verb-copying Sentence"are thus put forward.
2
语文分进和并进两种教学模式下非汉字圈初级汉语学习者的正字法意识 = A Comparative Study on Chinese Learners’ Orthographic Awareness in Two Different Teaching Models / 陈琳; 叶仕骞; 吴门吉
// Language teaching and linguistic studies. 2015, No. 2
// 语言教学与研究 2015, 第2卷
19-25 p.
he study of this paper investigated Chinese learners’ orthographic awareness by observing the behaviors of the Chinese learners who are beginners from non-Chinese character cultural sphere.During the investigation,the students were separated into two different classes which were manipulated in two different teaching models:Chinese characters were taught separately with spoken Chinese in one class,and they were taught together in another.The result is that after two semesters’ Chinese learning,the Chinese orthographic awareness of all students developed and no significant differences were found between the two.Both radical awareness and radical position awareness were at similar levels for all the students.
3
语文分进和并进两种教学模式下非汉字圈初级汉语学习者的正字法意识 = A Comparative Study on Chinese Learners’ Orthographic Awareness in Two Different Teaching Models / 陈琳; 叶仕骞; 吴门吉.
// Language teaching and linguistic studies. 2015, No. 2 (172)
// 语言教学与研究 2015, 第2卷 (172)
19-25 p.
1
of 1