Dòng Nội dung
1
About language : tasks for teachers of English / Scott Thornbury
Cambridge : Cambridge University Press, 1997
xviii, 269 p. : ill. ; 26 cm.





2
3
4
Children's vs. teachers’ and parents’ agency: a case of a Serbian-English bilingual preschool model / Danijela Prošić-Santovac, Danijela Radović // Language, Culture and Curriculum Volume 31, 2018 - Issue 3
2018
p. 289-302

This study investigated the agency of children, parents and teachers in a Serbian-English bilingual preschool. The focus was on uncovering the kind of agency each of these groups exercised in the process of language learning by examining the children's linguistic behaviour and the role that parents and teachers had in motivating children learning English as a foreign language. The results show that, within a model which relied on strict separation of languages, the children initiated communication with their L2 teacher mostly in their L1. Even when they faced a question in L2, the children answered both in L1 and L2, which shows the need for a different approach in teaching. On the other hand, the lack of teachers’ and parents’ agency in providing adaptations to the teaching model and promoting flexibility in the teaching process has been found to be caused by the strictly predefined applied model, with little room for modification. Thus, the needs of the learners could not be served fully, although both the teachers and the majority of parents used any opportunity to influence the language learning process by encouraging the children to learn a second language and by shaping their attitudes toward it.

5
Chuẩn nghề nghiệp đối với giảng viên trường chính trị tỉnh / Nguyễn Mạnh Hải. // Lý luận chính trị. 2014, Số 1.
2014
tr. 31-35.

Trong những năm qua, đội ngũ giảng viên các trường chính trị tỉnh, thành phố có bước phát triển tích cực. Đến nay, hệ thống các trường chính trị cả nước có 3.452 người, trong đó có 2.205 giảng viên với 100% có trình độ đại học trở lên, trên 2% có trình độ tiến sỹ, 35,65% thạc sỹ. Để đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục lý luận, nâng cao chất lượng đào tạo, bồi dưỡng cán bộ cần nâng cao hơn nữa năng lực, trình độ, phẩm chất chính trị đạo đức nghề nghiệp. Chuẩn nghề nghiệp có ý nghĩa quyết định đến nhiều khâu của công tác phát triển đội ngũ giảng viên như quy hoạch, tuyển dụng, đào tạo, bồi dưỡng, đánh giá giảng viên. Tác giả bước đầu đề xuất bộ 5 tiêu chuẩn với 38 tiêu chí để đánh giá, phân loại giảng viên.