THƯ VIỆN TRƯỜNG ĐẠI HỌC HÀ NỘI
HANOI UNIVERSITY LIBRARY
Giới thiệu
Đội ngũ cán bộ
Cơ cấu tổ chức
Định hướng phát triển
Tài nguyên và dịch vụ
Lịch sử
Góc thư viện
Ảnh thư viện
Videos thư viện
Nghiệp vụ thư viện
Dịch vụ
Mượn, trả tài liệu
Gia hạn tài liệu
Đặt mượn tài liệu
Đọc tại chỗ
Tư vấn, hỗ trợ thông tin
Cung cấp thông tin theo yêu cầu
Đào tạo người dùng tin
Phòng học nhóm
Tra cứu
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Tạp chí
Hỗ trợ
Gửi yêu cầu - Góp ý
HƯỚNG DẪN TRA CỨU TÀI LIỆU
Hướng dẫn - trợ giúp
Hướng dẫn tra cứu tạp chí điện tử
Hỏi đáp nhanh
Tải về
Diễn đàn
Thông tin tài khoản
100
Đăng nhập
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Sắp xếp:
Nhan đề
Tác giả
Ký hiệu PL/XG
Năm xuất bản và Nhan đề
Năm xuất bản và Tác giả
Tăng dần
Giảm dần
Dòng
Nội dung
1
(한국어능력시험) 토픽 : 고급 / 편저: 한국어능력시험연구회.
서울 : 시대고시기획, 2008.
293 p. : 삽화, 도표 ; 30 cm.
2
(한국어능력시험) 토픽 : 초급 / 편저: 한국어능력시험연구회.
서울 : 시대고시기획, 2010.
294 p. :삽화 ; 30cm.
3
汉语教学用话题库及话题分类影视资源库构建 = On Constructing a Topic Bank and a Topic-Oriented Video Resource Library for Chinese Teaching. / Liu Hua;Fang Qin.
// Shijie Hanyu Jiaoxue. 2014, Vol. 28.
378-392 p.
On the basis of large-scale Chinese teaching corpora,a topic bank consisting of five categories,35 topics and 54sub-topics is established and sorted according to the frequency of occurrence.Then a topic-oriented video resource library is set up by intercepting highly relevant video clips from popular movies and TV programs while maintaining the subtitles.Each video clip is labeled and sorted by its relevance to the topic and likelihood of occurrence with a view to facilitating Chinese teaching at different levels.
4
语篇中两小句组合的话题关系试析 = Topical Relationships of a Combined Structure Consisting of Two Clauses. / Wang Jing.
// 漢語學習 = Chinese Language Learning (Hanyu Xuexi) 2013, No.5.
2013.
p. 57-64.
This paper aims to examine the topical relationships of a combined structure consisting of two clauses,including those between the animate levels and semantics of the topics of the two clauses.It has two findings: Firstiy,in regarding to animate levels,this combined structure shares the same features with a topical chain: the structure composed of two clauses on higher animate levels is also prevalent in discourse. Secondly, among all those semantic relationships between the topics of the two clauses,the relationships of framework-item and temporary relevance are more prevalent,and their prevalence varies with different discourses.
1
of 1