THƯ VIỆN TRƯỜNG ĐẠI HỌC HÀ NỘI
HANOI UNIVERSITY LIBRARY
Giới thiệu
Đội ngũ cán bộ
Cơ cấu tổ chức
Định hướng phát triển
Tài nguyên và dịch vụ
Lịch sử
Góc thư viện
Ảnh thư viện
Videos thư viện
Nghiệp vụ thư viện
Dịch vụ
Mượn, trả tài liệu
Gia hạn tài liệu
Đặt mượn tài liệu
Đọc tại chỗ
Tư vấn, hỗ trợ thông tin
Cung cấp thông tin theo yêu cầu
Đào tạo người dùng tin
Phòng học nhóm
Tra cứu
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Tạp chí
Hỗ trợ
Gửi yêu cầu - Góp ý
HƯỚNG DẪN TRA CỨU TÀI LIỆU
Hướng dẫn - trợ giúp
Hướng dẫn tra cứu tạp chí điện tử
Hỏi đáp nhanh
Tải về
Diễn đàn
Thông tin tài khoản
100
Đăng nhập
Tra cứu đơn giản
Tra cứu nâng cao
Tra cứu toàn văn
Tài liệu theo học phần
Sắp xếp:
Nhan đề
Tác giả
Ký hiệu PL/XG
Năm xuất bản và Nhan đề
Năm xuất bản và Tác giả
Tăng dần
Giảm dần
Dòng
Nội dung
1
城镇化背景下县域义务教育发展问题与策略——基于4个省(自治区)部分县市的调研 = Problems and Countermeasures of Compulsory Education in County Territory under the Background of Civilization——Based on the Investigation in Some Counties and Cities of 4 Provinces. / Fan Xianzuo.
// Journal of Huazhong normal University. 2014, Vol. 53.
// 华中师范大学学报.人文社会科学版 2014, 第53卷
武汉 : 华中师范大学学报编辑部, 2014.
139-146 p.
More and more rural population and school-age children are transferring to towns during the civilization in China,which leads to great pressures to urban education,such as huge size classes in urban schools on one hand,and which on the other hand,results in less school-age children in rural schools and more small-scale schools and small size classes in rural areas.According to our survey in 4 provinces in the middle and western part of the country,this paper found out the problems of county territory compulsory education are:how to deal with the polarization of school scale in urban and rural schools?How to supply enough educational opportunity for every rural school-age child and also with good educational quality?How to promote the balanced development of compulsory education in urban and rural remote areas in the same county?This paper analyzed and discussed these problems and then put forwards some countermeasures.
1
of 1