Dòng Nội dung
1
Điểm uốn trong học tập ngoại ngữ - Nghiên cứu về năng lực tiếng của sinh viên khoa tiếng Italia, Trường Đại học Hà Nội = La curva dell'apprendimento una ricerca sull'apprendimento dell'italiano alla Hanoi University / Trần Thanh Quyết, Giuseppe Tidona. // Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ 2012, Số 33
2012.
tr. 36-52.

In this study the language learning curve is examined in students of the Department of Italian Studies at the Hanoi University. The starting hypothesis was that no difference exists between end-of-the-second year students and end–of-the-fourth year students in scores of a B2 level test (the CEFRL or Common European Framework of Reference for Languages foresees six levels: A1, A2, B1, B2, C1, C2), due to the vast plateau in the learning curve. Of the four linguistic skills onlytwo (Listening and Reading) were assessed because easily and objectively examined through structured tests whereas in the valuation of the other two abilities (Speaking and Writing) a spurious variable isusually introduced: the subjectivity of examiner.

2
Hội nghị khoa học sinh viên khoa tiếng Italia / Khoa tiếng Italia.
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2016
118 tr. ; 30 cm.
Trường Đại học Hà Nội. Khoa tiếng Italia.


3
Hội thảo khoa học sinh viên khoa tiếng Italia / Khoa tiếng Italia.
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2014.
248 tr. ; 30 cm.
Trường Đại học Hà Nội. Khoa tiếng Italia.


4
Hội thảo khoa học sinh viên khoa tiếng Italia / Khoa tiếng Italia.
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2015.
139 tr.; 30 cm.
Trường Đại học Hà Nội. Khoa tiếng Italia.


5