Dòng Nội dung
1
A cross-sectional study into the use of ict in English language learning of English-major undergraduate students at Hanoi University / Nguyễn Trung Thị Hà,... // Kỷ yếu hội thảo khoa học sinh viên Khoa tiếng Anh 2019-2020 5/2020
Hà Nội : Đại học Hà Nội, 2020
tr. 178-203

Bài nghiên cứu khẳng định vai trò quan trọng của công nghệ thông tin và truyền thông (ICT) trong việc học tiếng Anh bằng việc đưa ra tần suất sử dụng, cách sinh viên ứng dụng ICT trong học tiếng Anh và quan điểm của sinh viên, từ đó cổ vũ việc sử dụng ICT trong việc học tiếng Anh.

2
Cinco buenas prácticas de enseñanza con Internet. / Daniel Cassany. // Lenguaje y textos. 2014, Vol. 39.
2014
tr. 39-48.

Dans cet article, nous identifions et analysons cinq pratiques de qualité de l enseignement avec les TIC et internet dans les centres d enseignement secondaire catalans qui suivent le modèle 1x1 (un ordinateur portable par élève, wifi et matériel numérique). Les données proviennent de 41 entrevues poussées réalisées avec 36 enseignants de toutes les disciplines, axées sur la lecture et l ecriture avec un ordinateur et du papier. Les pratiques abordées sont les suivantes: 1. moindre dépendance du livre de texte, 2. recherche d informations sur le web, 3. travail coopératif, 4. projets d apprentissage de longue durée et 5. écriture numerique.

3
4
5
Phát huy tính tích cực của giáo án điện tử trong giảng dạy môn kĩ năng đọc tiếng Trung Quốc = Promoting ict lesson plans through teaching Chinese reading skill / Vương Huệ Nghi. // Ngôn ngữ và đời sống. 2014, Số 10 (228).
2014
tr. 33- 36

It is noticeable that reading comprehension in Chinese language has played the most significant role, as it offers a great deal of knowledge such as vocabulary, grammar structures and essential expreaaions to develop other skills. However, most students find reading comprehension very boring and think that the lessons are not interesring and lively enough. This is a serious issue and it has become my major concern since I started teaching reading. In my research paper, some pedagogical recommendations are presented to improve the teaching methodology of reading comprehension, to promote and increase the effectiveness of ICT lesson plants. It is hoped that the pdagogical recommendations will make great contribution to teaching and learning of Chinese reading comprehension.