Tác giả CN
| 谢福 |
Nhan đề
| 汉语二语学习者重动句偏误分析及其教学策略 =Types of Errors in Acquiring“Verb-copying Sentence”by Foreign Students,Causes and Teaching Strategies /谢福 |
Mô tả vật lý
| 26-34 p. |
Tóm tắt
| ased on second language acquisition theories and an analysis of inter-language materials found in the large scale corpuses,this paper explores the types of errors and the causes of the errors in foreign students’ acquisition of"Verb-copying Sentence"at the preliminary,intermediate and advanced levels.Pedagogical strategies concerning the teaching of"Verb-copying Sentence"are thus put forward. |
Tóm tắt
| 本文运用二语习得理论,在对较大规模的语料进行统计的基础上,分析汉语二语学习者在初、中、高三个等级中习得重动句四种句式产生的偏误类型以及成因,并对重动句的教学提出相应的教学策略,以期有利于对外汉语教学。 |
Đề mục chủ đề
| Ngôn ngữ--Tiếng Trung Quốc--TVĐHHN |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Teaching strategy |
Thuật ngữ không kiểm soát
| 教学策略 |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Types of errors |
Thuật ngữ không kiểm soát
| 偏误成因 |
Thuật ngữ không kiểm soát
| 偏误类型 |
Thuật ngữ không kiểm soát
| 重动句 |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Causes of errors |
Thuật ngữ không kiểm soát
| Verb-copying sentence |
Tác giả(bs) CN
| 叶仕骞 |
Tác giả(bs) CN
| 吴门吉 |
Nguồn trích
| Language teaching and linguistic studies.- 2015, No. 2 |
Nguồn trích
| 语言教学与研究- 2015, 第2卷 |
|
000
| 00000nab a2200000 a 4500 |
---|
001 | 34726 |
---|
002 | 2 |
---|
004 | 45165 |
---|
008 | 150831s ch| chi |
---|
009 | 1 0 |
---|
022 | |a02579448 |
---|
039 | |y20150831145517|zhaont |
---|
041 | 0 |achi |
---|
044 | |ach |
---|
100 | 0 |a谢福 |
---|
245 | 10|a汉语二语学习者重动句偏误分析及其教学策略 =|bTypes of Errors in Acquiring“Verb-copying Sentence”by Foreign Students,Causes and Teaching Strategies /|c谢福 |
---|
300 | |a26-34 p. |
---|
362 | 0 |aNo. 2 (Nov. 2015) |
---|
520 | |aased on second language acquisition theories and an analysis of inter-language materials found in the large scale corpuses,this paper explores the types of errors and the causes of the errors in foreign students’ acquisition of"Verb-copying Sentence"at the preliminary,intermediate and advanced levels.Pedagogical strategies concerning the teaching of"Verb-copying Sentence"are thus put forward. |
---|
520 | |a本文运用二语习得理论,在对较大规模的语料进行统计的基础上,分析汉语二语学习者在初、中、高三个等级中习得重动句四种句式产生的偏误类型以及成因,并对重动句的教学提出相应的教学策略,以期有利于对外汉语教学。 |
---|
650 | 17|aNgôn ngữ|zTiếng Trung Quốc|2TVĐHHN |
---|
653 | 0 |aTeaching strategy |
---|
653 | 0 |a教学策略 |
---|
653 | 0 |aTypes of errors |
---|
653 | 0 |a偏误成因 |
---|
653 | 0 |a偏误类型 |
---|
653 | 0 |a重动句 |
---|
653 | 0 |aCauses of errors |
---|
653 | 0 |aVerb-copying sentence |
---|
700 | 0 |a叶仕骞 |
---|
700 | 0 |a吴门吉 |
---|
773 | |tLanguage teaching and linguistic studies.|g2015, No. 2 |
---|
773 | |t语言教学与研究|g2015, 第2卷 |
---|
890 | |a0|b0|c0|d0 |
---|
| |
Không có liên kết tài liệu số nào
|
|
|
|