• Bài trích
  • Các dạng hồi đáp cho hành động hỏi trực tiếp (trên ngữ liệu hội thoại tiếng Hàn và tiếng Việt) /

Tác giả CN Hoàng, Thị Yến.
Nhan đề Các dạng hồi đáp cho hành động hỏi trực tiếp (trên ngữ liệu hội thoại tiếng Hàn và tiếng Việt) /Hoàng Thị Yến.
Thông tin xuất bản 2015
Mô tả vật lý tr. 36-46
Tùng thư Viện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
Tóm tắt In pragmatic research, responses of recipients of speech acts has been of great concern. Based on the research on the questioning acts, researchers agree that it is necessary to consider questioning acts in relation to answers. This paper analyzes types of responses to direct questioning acts based on Korean and Vietnamese dialogue corpus. The research results are applicable to Korean teaching and studying practices.
Đề mục chủ đề Ngôn ngữ--Hỏi đáp--TVĐHHN.
Thuật ngữ không kiểm soát Korean language
Thuật ngữ không kiểm soát Dialogue corpus
Thuật ngữ không kiểm soát Direct questioning acts
Thuật ngữ không kiểm soát Types of responses
Nguồn trích Ngôn ngữ.- 2015, Số 2 (309).
000 00000cab a2200000 a 4500
00137524
0022
00447988
008160304s2015 vm| vie
0091 0
022|a08667519
039|a20160304145134|bngant|y20160304145134|zngant
0410 |avie
044|avm
1000 |aHoàng, Thị Yến.
24510|aCác dạng hồi đáp cho hành động hỏi trực tiếp (trên ngữ liệu hội thoại tiếng Hàn và tiếng Việt) /|cHoàng Thị Yến.
260|c2015
300|atr. 36-46
3620 |aSố 2 (2015).
4900 |aViện Hàn lâm khoa học xã hội Việt Nam. Viện Ngôn ngữ học.
520|aIn pragmatic research, responses of recipients of speech acts has been of great concern. Based on the research on the questioning acts, researchers agree that it is necessary to consider questioning acts in relation to answers. This paper analyzes types of responses to direct questioning acts based on Korean and Vietnamese dialogue corpus. The research results are applicable to Korean teaching and studying practices.
65017|aNgôn ngữ|xHỏi đáp|2TVĐHHN.
6530 |aKorean language
6530 |aDialogue corpus
6530 |aDirect questioning acts
6530 |aTypes of responses
773|tNgôn ngữ.|g2015, Số 2 (309).
890|a0|b0|c0|d0

Không có liên kết tài liệu số nào